منهای ارز دیجیتال: ایران رسماً عضو سازمان همکاری شانگهای شد
🔸 در جلسه امروز سران سازمان شانگهای در هند، ایران رسماً بهعنوان عضو این سازمان معرفی شد. ایران از سال ۲۰۰۵ عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای بوده و درخواست کشورمان برای عضویت رسمی و کامل در این سازمان نیز پس از ۱۶ سال، در شهریور ۱۴۰۰ به تأیید هشت عضو دیگر سازمان رسید. شانگهای سازمانی اوراسیایی و میاندولتی است که برای همکاریهای چندجانبهٔ امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است. /
لینک منبع

















